Raffica Team Hydra szigetén versenyzett

2016.03.20.
Raffica csapat Görögországi versenye

Athén - Hydra - Athén szezonnyitó verseny
            Hosszú téli idők után végre megkezdődött számunkra a vitorlás szezon! Mivel a Balatonon még nem megfelelő az időjárás vitorlázásra, szívesen vettük a meghívást egy görög csapat részéről, a Venceremos Sailing egyesületétől, aki invitálta lelkes tagjainkat egy hagyományos Görög szezonnyitó versenyre. Repülőre ültünk és Már Athénban találtuk magunkat.
Raffica Hydra szigetén
A verseny Athénből indult, innen Hydra szigetére kellett vitorlázni, ami kb. 40 tengeri mérföld távolság, majd onnan vissza.
            Pénteken délelőtt rajtolt el a mezőny, mely kb. 70 hajóból állt. Csapatunk egy Elan 340 típusú hajóval indult meghívónk jóvoltából, melyen személyesen is elkísért Nikos barátunk, aki a chartercég tulajdonosa. A rajt nyugodt körülmények között gyenge szélben, napsütésben zajlott. Király Zsolttól nem meglepő módon elsőként rajtolt el a hajónk a regattán. A rajtot követően a szél szinte nullára gyengül, így nyugodtan ringatózva nézhettük végig a Görög légierő ünnepekre szánt helikopteres felvonulását. A helikopterek eltűntek, helyüket felváltotta a szél és az eső. A hirtelen megnövekedett 15 csomó körüli szélben, immáron folyamatosan haladtunk a cél felé.
Raffica Görög orszsági versenye
   Hydra szigetére már sötétben értünk. A kikötés igazi “Görög” módra történt: ebben a kicsi kikötőben Ídra városkában nincs elegendő hely 70 vitorlásnak, így az ott lévő hajókra vagy kompokra keresztül- kasul kötögette mindenki a hajóját.
            Ídra ma meghatározóan a turizmusból él. Jómódú athéniak tartanak itt fenn maguknak csodálatos villákat.A szigeten a szemétszállító járművek kivételével tilos a motoros járművek közlekedése, a szállítást szamárháton és vízi taxin végzik. A lakott terület azonban viszonylag kicsiny, ezért a többség egyszerűen gyalog jár. A városka hold alakú, közepén éttermekkel, boltokkal. Innen minden irányba meredek utcácskák vezetnek felfelé a hegyoldalra. A félhold két végén erődök állnak ágyúkkal, régen ezekkel védték a kikötőt. A félhold bal oldali végén jellegzetes szélmalmok láthatók már messziről. A nyugalom szigete, igazi kis paradicsom.
Raffica sailing
            A visszaút rajtja vasárnap délelőtt fél tízkor volt. Az előrejelzés szerint napsütés és maximum két-három csomós szél volt várható egész napra. Igen hosszúnak ígérkezett a nap. Félő volt, hogy szintidő alatt nem lehet majd visszaérni Athénba… Nem jött be a jóslat. Az időjárás másként gondolta, mint az ezzel foglalkozó szakemberek. A rajteljárás alatt még sütött a nap és szél is volt hat-hét csomó. Aránylag jó tempóban kezdtük róni a mérföldeket.
            A Kelevini sziget melletti átjáróig szépen haladtunk, majd a szoros után a szél el kezdett csökkenni, majd teljesen leállt. Nagyjából két órán keresztül néztünk egy sziklát Poros szigete előtt. Délután kettő fele észak felől megélénkült a szél, megnövekedett a felhőzet, elkezdett esni az eső és a hőmérséklet is erősen csökkent. A befutó előtt már kb. hét fok lehetett, ami a folyamatos krajcos menetben, esőben nagyon nem volt kellemesnek mondható.
Aznap 53 mérföldet vitorláztunk, este fél tízkor futottunk be egy igen fárasztó nap után.
Raffica Sailing TEAM
            Mindent egybevetve egy forró zuhany után, már csak egy szép emlék az egész. Gyönyörű helyeken jártunk, jót vitorláztunk barátainknak köszönhetően.
Sikerült egy harmadik helyet elérnünk ezen a változatos, igen jó hangulatú görögországi versenyen.

A csapat:
Tulajdonos: Nikos Sehou
Kormányos: Király Zsolt
Csapattagok: Borsos Miklós Nikos - Munka Márton - Puskás Tamás - Török László - Weidinger György