Jó volt magyarnak lenni Genfben..


2016.06.29.
Több szemptontból is hosszú évek munkája érett gyümölccsé az idei Bol dOr Mirabaud alatt.

Elsőként vegyük a történelmi bravúrt: az idén 24 éves öreg hölgy, a Raffica - a svájci tókerülő verseny 78 éves története alatt először - újra magáénak tudhatja a Vándorkupát. Ez azért is nagy tett, mert ez az egyetlen nemzetközi - azaz nem svájci - hajó, mely triplázni tudott, ezúttal másodszorra. A versenykiírás szerint, aki öt éven belül háromszor nyerni tud, az végérvényesen megszerzi a Bol dOr vándorkupát, melyből újat készítenek. A Raffica először olasz tulajdonban nyert három egymást követő évben, majd idén magyar kézben. Ennek jelentőségét a hagyománytisztelő svájciak talán jobban érezték, mint mi, akik a győzelemnek örültünk.
Másodszorra vegyük Király Zsolt és a magyar hajó öt éves teljesítményét. Az először érdekesnek tűnő, de számunkra alig ismert genfi versenyen a Raffica elsőre győzni tudott, ami meg is adta a kedvet a folytatáshoz. A zsinórban második győzelem nagyon bátorító, innen már nem volt visszaút: mindent meg kellett tenni a harmadik győzelemért. A harmadik és negyedik próbálkozások ugyan sikertelenek voltak, de nagyon sok tapasztalatot és helyismeretet adtak a legénységnek, ahhoz, hogy az ötödik alkalommal magabiztosan tudjanak indulni. A szervezők a mai napig emlékeznek a két évvel ezelőtti erős szeles versenyre, melyen a Raffica felborult és a legénység órákon keresztül küzdött a hajóért, nehogy a part közelébe érve megsérüljön. A mentésbe helyi motorosok is becsatlakoztak és csodálták, ahogy a magyarok órákon át maradtak a hideg vízben, amig vissza nem sikerült fordítani a hajót és kivontatni a kikötőbe. Többek között talán ez a küzdelem adta meg a Raffica iránti rokonszenvet és szeretet, amellyel évről évre fogadják a hajót és a csapat tagjait.
Nem utolsó sorban nagy teljesítmény ez a győzelem az alig két éve alakult versenylegénység részéről is. Ilyen rövid idő alatt sikerült egységgé kovácsolódni a tizenöt fős társaságnak, kiismerni a hajót és magabiztossággal menni minden helyzet elébe. Ez az idő azért is számít rövidnek, mert egy zömében amatőr csapatról van szó, melynek tagjai szabadidejükben vitorlázunk. Ennek tükrében mégszebb élmény, ahogyan a befutónál s Société Nautique de Geneve mólójáról a himnusz szól. Idénre tulajdonképpen minden összeállt, a szponzori támogatásokból sikerült új vitorlákat rendelni, sokat tudtunk edzeni és erre a versenyre minden szempontból készültünk.
Kiváló bemelegítésnek bizonyult a hűvös-esős verseny az egy héttel korábban rendezett Rundum-on és az ottani győzelem kellően feltüzelte a csapatot. Tettre készen és lelkesen érkeztünk Genfbe, ahol a hajószerelést követő edzésre is kitartott a jókedv. A versenynapra minden előrejelzés változó időt jósolt és a helyiek sem bocsátkoztak prognózisokba: aki meg tudná mondani, hogy milyen szél lesz szombaton, az nagyon gazdag lenne - mondták. 



A verseny:
 
Minden különböző időjárásra felkészülve daruztuk vízre a Rafficát és indultunk ki a rajtra. A szerencse is velünk volt, végig gyenge és közepes szélben tudtunk vitorlázni, ezekben a viszonyokban nagyon gyors a hajó. Már a rajt után az élmezőnyüktől leszakadó katamaránok között haladunk, pedig azoknak jobban kellene menniük. A számunkra legideálisabb vitorlás útvonalon tudtunk haladni, előttünk-mögöttünk katamaránok, többször keresztetük egymás útvonalát. Néha lendültesen tudtunk vitorlázni a közepes erősségű szélben, de többször elállt, amikor a csapattagok lassú mozgása sikeresen átvitte a hajót a szélcsendes részen. Többször az eső is esett, de ez az idei évben megszokott lett számunkra.



A fordítóbójánál majdnem teljesen elállt a szél, de egy emberként koncentrál mindenki a vitorlacserékre és a felmerülő technikai akadályokat is példás gyorsasággal tudjuk megoldani. Épp olyanra vált a szél, hogy hasznosabb lenne gennakert húzni és már majdnem háromnegyedig fent van, amikor elakad: se feljebb, se lejebb nem jön. A következő pillanatban már az árbocon van a foredeckes és kiszabadítja a csiga mellé szorult felhúzó kötelet. Gennaker kiáll, robogunk tovább.
 
Egészen a befutóig kitart a nekünk kedvező szél és alig kell halzolnunk. Genfhez közeledve már folyamatosan mellettünk jön a TV stáb motorosa, majd egy drón is becsatlakozik. Egyik sem tudja elvonni a figyelmünket és végig a hajó egyensúlyára koncentrál az egész csapat.
Az egyetlen, ami leköti a figyelmünket az az SNG mólóján gyűlő szurkolótábor, a szponzorokból, helyi magyarokból és a diplomáciai testület tagjaiból álló kemény mag, ahogyan lengetik a magyar trikolórt. De ekkor már közel járunk, vettük a terelőbóját és hallatszik a himnusz is. És mire beérünk a kikötőbe, már tovább fokozódik a hangulat. Gondosan kikötjük a hajót és kezdődhet is az ünneplés! 



A Raffica legénysége:
Kormányos: Király Zsolt,
A csapat: Borsos Miklós, Cser László, Karácsony János, Kerekes Zsombor, Kiss Árpád, Kurucz Róbert, Mónus Gyula, Munka Márton, Nemes Attila, Török László, Pesti Gábor, Puskás Tamás, Sármay Bálint, Weidinger György,
Mororos/fotó: Balázs Vilmos, Németh Erika
 
 
A Bol dOr Mirabaud-ról:
A legrangosabb európai tókerülő verseny, melyet 1939 óta minden évben megrendeznek. Az abszolút díj a Bol dOr (Arany Serleg), melyet a katamaránok térnyerésével 1996 óta a Bol de Vermeil-jel, a leggyorsabb egytestű hajónak járó díjjal egészítettek ki. A verseny alapítása óta a hatodik alkalommal fordul elő, hogy valamelyik vándorupát végérvényesen elnyerik, a Bol de Vermeil-t eddig csak a Raffica tudta megszerezni, egyszer 1998-ban és 2016-ban.
 
 
Köszönet
Minden szurkolónak, szponzornak szeretnénk megköszönni a támogatást, sokat számít a lelkesítésetek és a támogatásotok!
 
Köszönetet szeretnénk mondani a Bol dOr Mirebaud versenyen való névadó támogatónknak az Implant Centernek!
További szponzorainknak: a  Helly Hansennek, a Pannon Lapok Társaságának,  a Berill reklámnak, a BCFXnek, az Oakley-nek , a Pearl Enterprises kft-nek.

Nézze meg a képeket a versenyről!


 

© 2010-2015 raffica.hu - Minden jog fenntartva! email: info@raffica.hu

Designed and created by Adamic