2012 Pünkösd kupa beszámoló, 3.nap

2012.06.03.

Páros verseny.

Ma is a strandon lévő reggeliző helyünkön gyűlik össze a csapat, a víz nyugodtnak tűnik, a szél mintha átfordult volna nyugati irányúra, az ereje pedig igen gyenge. Jó hangulatban telt a reggeli, és többen megállapították, hogy örülnek a nyugati szélnek, hátszélben eddig mindig jól ment a hajó.

Az indulás a szokásos módon telik, várjuk a Huncat legénységét, hátha előkerülnek valahonnan és el tudunk indulni mi is… Ha kicsit kevesebben is, de előkerülnek, mi pedig megígérjük nekik, hogy a lemaradtakat kivisszük utánuk.

A szél egyre gyengül, a legnagyobb top génuával rajtolunk a déli kijelölt rajtterületről. Három perccel a rajt után húzzuk a kisebbik blisztert, egyszerre, a kicsit jobban rajtoló Principessával.

A katamaránok kevésbé tudnak lefelé menni, a Gemini pedig egyenesen a déli part felé veszi az irányt. A befutó az északi parton Ábrahámhegy előtt van, ezért úgy döntünk, hogy a keszthelyi öblöt északon fogjuk elhagyni. A Principessa vezet előttünk kevéssel, fogja a kezünket, alattunk és mögöttünk a One d’Or, a déli part alatt a Gemini. Az öböl kijáratánál elfordul déliesre és elfogy a maradék szél is, lehúzzuk a blisztert és topgénuával csordogálunk tovább.

A Rubik nem bírja a két libera térnyerését követni, kicsit lemarad és fölénk áll 100 m-rel. Nem vagyunk gyorsabbak a Principessánál, de egy kis mélységet tudunk velük szemben szerezni, bár ahhoz nem eleget, hogy alattuk kicsússzunk. Elöl, elfogy a szél, 2 csomó körül, foltról – foltra csordogálunk. Nem messze a csuhás elhagyása után megjelenik az egész mezőny a nádas mögött, valami történt mögöttünk! Körbenézünk és meglátjuk a nádas alatt északról terjedő szelet, Zsolti azonnal kiadja a parancsot a haulzolásra. Meghúzzuk kétszer a hajót és máris elérjük a terjedő szélfoltot.

A Principessa egy picit késlekedik, de amint látja, hogy mennyire elindulunk, eljönnek velünk északnak. Nem húzzuk sokáig a negatív takkot, ahogy beleérünk a kifújt, de még mindig gyenge szélbe, visszahaulzolunk. Az eddigi kicsi hátrányunkat, ugyan olyan kicsi, de előnnyé változtattuk. A One d’Or nem tudta lekövetni a manővert, kint maradt vízközépen és jóval kisebb sebességgel haladt, tekintélyes hátrányt összeszedve. A Ventilo még rosszabbul járt a déli parton, már alig láttuk, annyira messze volt tőlünk. Ketten maradtunk a mezőny elején a szigligeti öbölben, nagyon kevéske előnyünket megpróbáltuk foggal – körömmel tartani. A szél mindig egy kicsit jobban frissült, lassan elértük a 6-7 csomós sebességet és elkezdtük bekötni a blisztert is.

Feszült várakozás, lestük az ellenfelet, nagyon közel voltak, nem akartuk mi kezdeni a bliszter kockáztatását. Ezzel szemben nekik kellett valamit tenniük, ezért kis idő múlva felhúzták és velük együtt persze mi is. A Principessa még egyszer visszaváltott a topgénuára, de mi ezt nem tettük meg, inkább húztunk egy rövid takkot az északi part felé, a frissebb szélbe. Már Badacsony előtt jártunk, amikor már élénk hátszélben robogtunk a befutó felé, egyre nagyobb előnyt generálva. Jó volt a hajó sebessége, jó volt a csapat mozgása és hibátlanok voltak a manőverek.
Végül 2 óra 25 perc alatt teljesítettük a távot, magasan nyerve az abszolútot és az osztályt is.

A befutó után Zánka magasságáig robogtunk 15 csomóval, majd az előttünk tornyosuló zivatarfelhőbe már vontán mentünk bele. Jól eláztunk a füredi kikötőig, de a hangulatunkat semmi sem tudta elrontani.

Ez egy fantasztikus 3 nap megkoronázása volt, kétszer nyertünk abszolútot, egyszer lettünk harmadikok. Az osztályban két második hely után egy első hely, ami összetettben is első helyet ért. Ilyen erős mezőnyben ez egy fantasztikus eredmény, ami a hajó és a csapat egységét, felkészültségét dicséri!

A három nap alatt a csapat a következő volt:
Király Zsolt, Bogár Tamás, Czibor András, Csiszár Zsolt, Dénes István, Edelényi–Szabó Zsolt, Farkas István, Fekete András, Horváth Balázs, Karácsony János, Kiss Árpád, Máhl Krisztián, Németh Balázs, Óvári István, Puskás Tamás, Várkonyi Csaba

Motoros vezető: Jankovics „Popeye” András

Fotós: Németh Erika

És nem utolsó sorban a családtagok!