2012 Pünkösd kupa beszámoló, 2.nap


2012.06.02.
Kicsit hűvös reggelre ébredtünk. A csapat összegyűlt a szálláson és együtt mentünk le a strandra reggelizni. A K-i szél élénken fújt, szinte mindenki felvette a trocken felsőjét.

Kicsit hűvös reggelre ébredtünk.

A csapat összegyűlt a szálláson és együtt mentünk le a strandra reggelizni. A K-i szél élénken fújt, szinte mindenki felvette a trocken felsőjét. Előkészítettük a hajó az indulásra, de elindulni a kikötőből nem tudtunk, mert mögöttünk a Huncat állt és a legénysége még javában az éjszaka fáradalmait nyögte valahol…

A mai napon a Keszthely - Szigliget - Zala torkolat - Keszthely útvonalat jelölték ki a mezőnynek, ami a Helly Hansen nagydíjáért folyt.

Kicsit hűvös reggelre ébredtünk. A csapat összegyűlt a szálláson és együtt mentünk le a strandra reggelizni. A K-i szél élénken fújt, szinte mindenki felvette a trocken felsőjét. Előkészítettük a hajó az indulásra, de elindulni a kikötőből nem tudtunk, mert mögöttünk a Huncat állt és a legénysége még javában az éjszaka fáradalmait nyögte valahol…
A mai napon a Keszthely - Szigliget - Zala torkolat - Keszthely útvonalat jelölték ki a mezőnynek, ami a Helly Hansen nagydíjáért folyt.
 
A déli bójához közelebb eső kijelölt rajterületről indultunk, egyes reff és közepes génuával. Felettünk a Principessa, One d’Or és a Gemini. A szél élénk keleti irányú, hosszú kreuz a Szigligeti bójára. Mi nyitottunk észak félé, útjogosak voltunk a kisebb, de jobb oldalról rajtoló hajókkal szemben. Az öböl kijáratáig kitisztáztuk magunkat, de az ellenfeleink mind előttünk voltak.

   

Változó szélerősség miatt az egyes reff néha kevés volt, a trapézosoknak be-be kellett lépniük, de nem változtattunk rajta, mert a szigligeti öbölben mindig erősebb a szél. Így is lett, az erősödő szélben jól tartottuk magunkat az előttünk levő hajókkal szemben. Ekkor a Gemini vezetett, majd a Principessa, a One d’Or és a Raffica volt a sorrend. Ebből a vonatból a nagyobbik katamarán nyitott újra északnak, kis technikai szerelésükkel voltak elfoglalva. Kis idő múlva a Principessa is átfordult északnak, a Gemini és mi húztuk csak tovább a déli oldalt. A hullámok egyre nagyobbak lettek, néha 1.5-2 métert is kiugrott a hajó eleje, ahogy 10 csomóval szeltük ketté őket.

A Gemini sem bírta tovább, átfordult északnak, nem sokkal később, kicsit felettük, ezt megtettük mi is. Mentünk észak felé és elhűlve szemléltük, hogy a Principessa irreálisan élesen megy fel a part alatt. Kezdtünk megijedni, de hamarosan kiderült, hogy csak egy szélforduló miatt volt ez és a csökkenő és elforduló szél mégis nekünk kedvezett igazán. Gyorsan igazodtunk a változásokhoz, kireffeltünk és a génuánkat is a nagyobbra cseréltük át.

   

A két katamarán még becsúszott elénk a bója előtt, de az előbb még nagyon jó helyen lévő Principessa, már csak mögénk tudott befordulni. A bója után a két libera hatalmas teret tudott nyerni a bliszterrel, az első két katamarán, csak mögénk tértek vissza a déli parti portyázásuk után. Innen nem volt sok taktika a következő bójáig, fogtuk a másik liberát, nem törődve a katamaránokkal, akik talán szintén egymással viaskodtak. A kezdeti 13-14 csomós sebességünk, a szél csökkenésével visszaesett 9-10 csomóra és ez kedvezett a Rubiknak. Egy újabb jobb csapás, bal csapás összejövetelnél, újra csak nekünk kellett útjogot adni, ezért a tegnapról jól bevált elé – fölé haulzolást választotta a Zsolti. A nagyobbik katamarán sem tudott elmenni alattunk, így ők is áthaulzoltak és elmentek a déli part irányába.

Mögöttünk a Principessa kicsit lemaradt és megelőzte őket a Gemini is, akik most egy haláltakkot választva robogtak észak felé. A Zala torkolatnál lévő bójához közeledve fej –fej mellett haladtunk a katamaránnal, az újra visszaerősödő szélben. A katamarán éppen elcsúszott előttünk, de talán túl korán haulzolt rá a bójára. Mi egy kicsit tovább mentünk, de nem sokáig, mert nem volt túl bizalomgerjesztő, a Zalából a balcsiba befolyó sáros víz. Bója előtt fel a génua, le a bliszter és teli taklival irány a keszthelyi befutó. A vitorla trimmelőket senki nem irigyelte a hajón, ez a félszeles menet eszméletlen munkát ad nekik. Robogtunk 16-17 csomóval, mindenki trapézon lógott, a tovább erősödő félszélben. A Rubik nem tudott érdemben elhúzni tőlünk, tartotta a bójánál megszerzett 80-100 m-es előnyét, de a kis Ventilo mögöttünk irdatlanul közeledett.

   

Kevés volt hátra a versenyből, de az látszott, hogy nem lesz elég az előnyünk, ezért megpróbáltunk feljönni elé, hátha meg tudjuk állítani. Sajnos a felszúrásból nem az lett, amit vártunk, a Ventilo kiemelte az egyik testét és még nagyobb lett a sebessége, ez pont elég volt neki, hogy a befutóig megelőzzön minket. Nyert a One d’Or, második a Gemini, harmadik a Raffica, negyedik a Principessa, ötödik már nagyon lemaradva a Huncat.



Összességében nagyon jó kis verseny volt, kellett hozzá egy kis szerencse is, de talán ha jobban figyelünk a katamaránokra is hátszélben, még az első hely sem lett volna irreális. Így is egy kellemes napot töltöttünk el, abszolút harmadikak, osztályban másodikak lettünk és a motorosunkból végigkísérő szponzorainknak is egy eseménydús, élvezetes versenyt nyújtottunk.



Örömteli hír ért bennünket este a díjátadón: 2012 Öböl kupa eredménye Yardstick  I.-ben II. helyezés !!!
És este ismét buliztunk egy jót…
 
Szöveg: Fekete András
Fotó: Németh Erika

galéria         Sovereign-Raffica film

© 2010-2015 raffica.hu - Minden jog fenntartva! email: info@raffica.hu

Designed and created by Adamic