2010 Kékszalag - Sponsor Wanted élménybeszámoló, Priczel Vilmos


2010.07.10.
A Kékszalagot megelőző felkészülési időszakban már lehetett tudni, hogy a legénység számára nem egy szokványos versennyel nézünk szembe az idén...

A Kékszalagot megelőző felkészülési időszakban már lehetett tudni, hogy a legénység számára nem egy szokványos versennyel nézünk szembe az idén...

kép

Az edzéseken lényegesen többen vettek részt a csapatból, mint ahányan a Szalagon indulni lehet a Sponsival, így többeknek csalódottan kellett tudomásul venni, hogy a balatoni legnagyobb vitorlásversenyen nem tudnak vitorlázni. Többen a csapatagok közül motorosban kisérték a hajó, vagy épp a partról, esetleg az internet előtt ülve kísérték nyomon a verseny állását. Ezzel együtt így is a legnépesebb hajónként, az állandó tagokból összesen 15-en sorakoztunk fel péntek reggel 7 órakor a Hajógyári kikötőben. 
Mivel a show business számos tagja a hajónon megtalálható volt (Papp Feri és Sipos Tomi az Irigy Hónaljmirigyből és a Rippel fivérek) nem hagyhattuk ki, hogy kisebb show elemeket meghonosítsunk a hajón. Felülírva a standart csapatmezt, fehér ingben, piros nyakkendőben a lányok piros szoknyában, piros illetve fehér mikrofon parókában léptünk a 42. Kékszalag „színpadára”. Kissé csalódottak voltunk, hogy pompás jelmezünket csak a motorosban lévő sajtó és a más nagyobb hajók csodálhatták meg, mivel a rajtzónánkat a füredi parttól messze helyezték el.

A jó hangulatú kivitorlázás közben döbbenten állapítottuk meg, hogy a gyenge szélben a standart személyzeten felüli hírességek száma, igencsak megváltoztatta a hajó menettulajdonságait.  Ez a plusz fél tonna (celeb+ csomagokjaik) ilyen gyenge szélben jelentős sebességvesztést jelentett számunkra.
Viszonylag jól megvalósított rajt után konstatáltuk, hogy a hajó nem nagyon akarja elérni a tőle megszokott támadó sebességet. Először arra gyanakodtunk, hogy egy Balaton 25-ösre szálltunk át… Aztán rájöttünk, hogy nem, ennyire nem szúrtuk el. Így végülis hosszas tépelődések között azzal a nem túl jó érzéssel, hogy csiga sebességgel vánszorogva 23.-ként értünk a kenesei bójához. Ahol én sokkot kaptam…. Ilyen sokkos állapotban Keller Andrsissal végigvettük az összes beállítási variációt, hogy kellő sebességet érhessünk el.  Közben nemtörődve a  legénység vidám anekdótázásával…
kép

A siófoki bójánál - még mindig a 20.helyen vánszorogva-, komoly fontolóra vettük azt a tényt, hogy vélelmezhetően Búvár Kund vagy valamelyik a XXI századi leszármazottja, egy kite ernyőt kötött a kiel-ünkre, amitől nem tudunk szabadulni. Valószínű, hogy a többi hajóra is ilyen kelléket szereltek fel, csak kisebbet…
A tihanyi cső előtt, a Füred felett gomolygó felhő alatt szelet remélve, Füred felé vettük utunkat, ami pillanatnyilag jó, de később nagyon rossz döntésnek tűnt. A csövön átvergődve a szokásos dilema: déli part vagy északi part? Mivel minden logika az északi part felett szólt, mi délnek indultunk el. Ez kitűnő döntés volt.
Öszöd vonalába érve (Öszöddel mindig baj van…) komoly alternatívaként kínálkozott egy szélcsíkkal az északi partra való áttörés lehetősége, ami szintén logikusnak tűnt. Nem léptem meg, sajnos. A fonyódi partok előtt 300m-rel, 3 órája a partközelben állva emlegettem magamnak : „Vili, Te nagyon hülye”. 

A 200 nm vitorla összesen 400 nm-es oldaláról fejünkre hulló 47 tonna szúnyog inváziójában a legénység több tagja felvetette, hogy öngyilkosságot kísérel meg, a Rippel testvérek pillantásából pedig azt olvastam ki, hogy fogalmuk sincs, hogyan kerület ide. És valószínű, hogy akik rajtuk kívül itt vannak még a hajón, azok egy idegszanatórium zártosztályáról szabadultak, nem teljesen törvényes körülmények közül.

kép
Végülis az északi partra történő sikeres átvergődés után, az északról jövő frissülés a szigligeti öbölbe meghozta azt a nem várt fordulatot, hogy a hajó elindult !!!! A trapézosok kiálltak a trapézra és hajó megközelítette a legrosszabb edzéseken elért sebesség eredményét. Mintegy 20 percnyi intenzív haladás után hosszú, hosszú órák alatt sikerült beérnünk Keszthelyre. Ahol is körülöttünk, velünk együtt evickélő hajók számából és méretéből levonhattuk azt a következtetést, hogy valószínű nem az élbolyban hajózunk. Ezt a rideg tényt némiképp megerősítette a zsűrihajóról kiabáló rendező is, miszerint a 44.-ként vettük a bóját. Ekkor ismét sokkot kaptam…
És elindultunk a hazafelé vezető úton. A hajón, eddig nem megszokott módon, komoly diskurzus kezdett kialakulni, hogy melyik partot kellene választani. Jobbnál jobb ötleteket hallottunk erre vonatkozóan, addig, amíg nem döntöttem úgy, hogy a konzultáció jellegű foglalkozást meg kell szüntetnem. Fiatalos kalandvágytól vezérelve úgy döntöttem, hogy ledöntjük azokat a dogmákat, mely szerint csak az egyik vagy csak a másik parton, vagy innentől addig vagy onnantól eddig van szél. Megpróbálok a jól bevált megérzésemen és a szememre hagyatkozva arra menni, amerre fúj a szél. Így aztán nagyjából vízközépen lavírozva gyenge, de folyamatos szélben haladtunk az éj leple alatt.
Pirkadatkor, úgy ¾ 4 táján még mindig vízközépen haladva, Tihanytól 3 km-re, szúnyogvert hajónk leginkább egy kubai menekülteket szállító, Floridában partraszállni induló, viharvert bárkához hasonlított. Legalábbis szubkulturális állagát tekintve.
A Tihyanyi cső előtt sikerült még a Sirokkót is utolérnünk, semmi nem állíthatott meg minket a délről frissülő szellőben, hogy a 17-.helyen befussunk.
Utólag  megállapíthatom, sokkal élménydúsabb verseny volt a tavalyinál, ahol végig szélben vitorlázhattunk!
A társaság vitalitását dícséri, kiemelve Sipos Tamás és Papp Feri kiemelkedő segítségét, hogy élve, komolyabb pszihés és fizikai megrázkódtatások és sérülések nélkül, jó hangulatban, és a körülményekhez képest sikeresen célba tudtunk érni.
Köszönjük Balatonfűzfő polgármesterasszonynak is, hogy velünk tartott ezen a kiemelkedő versenyen!

kép

Sponsor Wanted tagok:
Priczel Vili, Dénes Pisti, Duka Laci, Farkas István, Karácsony Nóra, Keller András, Kiss Zsuzsa, Németh Balázs, Papp Roland, Papp Feri, Pénzes Attila, Rácz Ákos, Rippel Ferenc, Rippel Viktor, Sipos Tomi
Motoros:
Jankovits András, Fekete András, Gergely László
 
Írta: Priczel Vili – Sponsor Wanted kormányos

Raffica Team 

© 2010-2015 raffica.hu - Minden jog fenntartva! email: info@raffica.hu

Designed and created by Adamic